Kisah Seorang Gadis Rempit

Assalamualaikum. Hai!


Entri-entri sebelum ni asyik bincang isu berat je kan? Dah la kalau menulis tu nak panjang berjela-jela je tak hengat dunia. Mesti korang pun bosan bace belog busuk aku ni. Maaf le. Hobi aku memang menulis. Nak berkongsi pandangan dan ilmu. Lagipun apa guna menulis kat belog kalau sekadar beberapa baris ayat je. Kadang-kadang macam update status kat facebook. Baik tak payah tulis belog kalau macam tu. Ada yang 'panas bontot' ke? Kuikuikui.


Entri kali ni kita sembang topik ringan-ringan je. Pasal diri aku. Boleh tak? Saja bagi relaks sikit otak. Fikir yang 'berat-berat' banyak sangat kang sakit otak pulak kan. Korang pun bukan suka sangat berfikir. Ehehe. Oh ye! Perkongsian Tazkirah Ramadhan aku terpaksa hentikan buat sementara waktu atas 'sebab' tertentu. Err..korang faham-faham sendiri la ye. (-_-")


Kisah yang nak dikongsikan dalam entri kali ni ialah kisah aku sebagai seorang gadis rempit. Gadis rempit konon. Kuikuikui. Eh? Jangan salah faham pulak. Aku bukan golongan minah rempit yang so-sial nak mampuih tu. Nauzubillah mintak dijauhkan le. Beza ok gadis dengan minah. Gadis rempit ialah golongan gadis-gadis yang ayu tapi nampak HOT sebab bawak moto. Weewitt. Ngorat boleh? *tetibe*



~Itu dia gadis rempit yang sedang menganga, kusyhuk ngadap laptop. Kahkahkah.~



Buat pembaca setia belog aku ni, mesti tahu yang aku ni 'gadis rempit' sejati, kan? Kehkehkeh. Banyak la hang punya sejati cik sha oi. Err..sebenarnye hanya motorsikal je la yang mampu aku miliki buat masa ini. Itu pun mak sponsor bayar advance dan bulan-bulan tahu tak? Huwaa. Mekaseh mak tercinta. Mak hadiahkan untuk aku supaya aku mudah bergerak nak ke sana sini. Yang paling utama sebab senang nak suruh aku pergi kedai beli barang dapur dia. Haha.


Sebenarnya mak belikan motor supaya aku senang nak pergi kerja la. Masa Mr. Black dibeli tu aku masih mencari-cari kerja tetap dan buat part time jadi cikgu tuisyen. Jadi nak memudahkan pergerakan, mak belikan aku moto. Sekarang walaupun dah hampir setahun lebih bekerja tetap di sebuah NGO, aku masih setia dengan Mr. Black. Sayang kot. Dah macam laki sendiri. Kuikuikui.


Mr. Black aku tu moto biasa je. Nak start enjin aku kena kick-kick dia sampai betis aku kena bedal balik. Sigghhh..(-_-") Nak beli yang boleh start auto mahal kot. Lagipun macam pondan je start moto pakai starter. Hehe. Skuter pulak aku tak berkenan langsung. Apa barang naik skuter. Tak mencabar. Start enjin, pulas, letak kaki atas moto, jalan. Tak best langsung. Orang naek moto main gear la syok. Keletuk keletak tekan gear 1 sampai 4. Aiseh..eksyen kemaen.


~Mr. Black kesayangan ku~


Bercakap pasal merempit ni, kenapa aku pilih nak pergi kerja naek moto sendiri? Sedangkan aku boleh je tumpang kereta kakak atau maksu. Satu hala dan tempat kerja pun di tempat yang sama, USM. Jawapan yang paling kukuh ialah sebab aku taknak terikat dengan masa orang. Bila menumpang ni, kita kena 'ikut' masa orang tu. Susah bagi aku sebab aku ni jenis gila kerja. Kalau dah buat kerja kusyhuk sangat sampai rasa taknak stop. Selalunya memang akan terbabas la balik kerja lewat. Jarang aku balik on time. Sebab tu aku taknak tumpang orang. Rela jadi gadis rempit. Baru la nampak 'hot'.


Tapi rempit-rempit aku pun, aku rempit ayu je. Paling laju pun 110km/j je aku rempit. Standard 80km/j la. Pengalaman eksiden moto tahun 2005 dulu selalu jadi peringatan kat aku supaya bawak moto berhati-hati. Sedo diri yang kaki pendek kalau emergency nak tahan moto dengan kaki tak sampai. Nak cilok-mencilok pun kena buat dengan ayu. Huhu. Sementara bujang lagi ni, boleh la aku nak merempit puas-puas. Kalau dah kawen nanti kompom encik suami tak bagi punya bini dia nak merempit dah. Ye dak? Layan je la jiwa muda aku buat masa sekarang ni ha. Padahal sampai kertu esok pun perasan jiwa masih muda. Ngahaha.


Apa motif aku cerita pasal kisah aku jadi gadis rempit bersama Mr. Black ni? Takde motif ape pun. Saja suka-suka nak bercerita. Kengkonon luahan hati. Hehe. Ok lah..motif sebenar cerita pasal ni ialah sebab teringin sangat nak beli kereta sebijik. Tapi tak mampu lagi. Dalam angan-angan je la. Wuuu~~


Bisik2 :: Mudah-mudahan ada rezeki aku satu hari nanti rembat kereta sebijik. Aminnn.

9 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

  1. ramai rupenya gadis rempit yang baca blog aku ni rupenye... aslina. jue, cik sha..dan lain2...

    adik aku pompuan 2 org pun gadis rempit gak.. diorg taknak mintak kete sebab nanti elaun kene potong bayar ansuran...hahahaha

    BalasPadam
  2. cantik motor hehehe..wah merempt g keje erk..gadis2 penang memang bnyk naik motor tak mcm kl

    BalasPadam
  3. wahhh syok jugak merempit sekali sekali..

    BalasPadam
  4. rasanya u dah mampu beli, cuma taknak je kan haha

    BalasPadam
  5. *terasa* tak pernah tulis blog panjang panjang. menulis pon tak pernah T_T

    BalasPadam
  6. Hai gadis rempit. Boleh kenal? hihihi...

    BalasPadam
  7. skuter ah lawa. tapi kos repair macam sial ah...duit biasiswa aku abis kt repair skuter je kih3

    BalasPadam
  8. dulu saya pun penah eksiden masa bawak motor.. pstu trauma sampai skerang.. ini yang x reti2 nak tunggang motor ni.. ekekekeke

    salam persahabatan... folowed sini ye

    Ikhlas~ Gen2Merah~

    BalasPadam
  9. hehe bukan gadis rempit lah. gadis comel bersama motor. :)

    btw, hati2 bawa motor, jangan jatuh :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan