Gila Gadget Versi Handphone

Assalamualaikum. Hai!


Masuk hari ni dah seminggu henpon aku masuk wad. Entah bile nak siap la gamaknye. Betulkan ribbon pun lama ke ha? Huwaaa. Ingatkan hantar kat center die cepat la sikit siapnye. Ni lama bebenor. Henpon tu ori oke. Tak main la beli yang ciplak punye. Nak repair yang ori walaupun hantor kat center memang lama ke eh? Nasib baek la henpon yang lama tu elok lagi boleh guna. Ada la jugak pengganti sementara. Tapi tu la nye. Contact takde. Semua dalam henpon yang rosak tu. Dalam simcard takde store number. Aiyak!


Kesian kat aku kan? Itulah akibatnya suke sangat panggil henpon sendiri henpon cap ayam. Gamaknye die merajok tu yang die protes buat perangai tu. Henpon pun ade perasaan eh? Dalam tengah elok tetibe ribbon rosak pulak. Tapi henpon jenis slide ni memang cepat sikit die nak kena masalah ribbon rosak. Ye la dah asyik tolak-tolak screen nye nak buka keypad balas mesej. Tanggung je la risikonye. Naseb baek masih ada waranty. Baru 8 bulan guna. Uishh..ganas jugak aku ni ghopenye. Ehehe.


Bila dah bercerita pasal henpon ni, terasa la nak menaip tentang topik gila gadget. Tapi entri gila gadget versi henpon je la. Gadget kan ade macam-macam kategori. Henpon, kamera, lappy dan sebagainye. Jadi entri aku ni cuma nak fokus bab henpon.


Sekarang ni kan makin canggih manggih henpon yang keluar. Touchscreen la, smart phone la, ape-ape je la. Aku pun bukan ambik port sangat keluaran henpon yang terbaru ni. Aku kan old school. Pakai henpon pun jenis biase-biase je. Eceh. Merendah diri konon. Padahal tak mampu nak beli. Kui kui kui.


Realitinye aku memang bukan seorang yang gila gadget pun. Kalau nak kate tak mampu tu tipu sangat la kot. Bebudak sekolah pun dah boleh beli kan. Lagi satu sebabnye aku ni memang kedekut nak mampos. Dah banyak kali dah kot aku kabo. Huahuahua.


Jadi kecenderungan untuk aku menjadi gila meroyan demi memiliki gadget terkini tu memang zero. Aku boleh buat muke boring kalau dengar orang cerita pasal gadget oke. Sangat membosankan dengar orang membebel pasal menda yang aku tak berminat. Soriii. :D




Aha. Apakata meh kite skodeng dulu henpon-henpon yang telah aku guna sepanjang 10 tahun sejak first time aku guna henpon bermula tahun 2001. Setakat ni cuma 6 ketol henpon je yang aku pernah guna seperti yang tertera dalam gambar di atas. Sikitnye!


Henpon-henpon yang aku pakai ni kan, aku rasa cuma 2 ketol je kot aku beli guna duit sendiri. Yang lain kakak yang sponsor. Beruntungnye dapat kakak baik hati yang suke sponsor adik die yang kedekut nak mampos ni. Hoyeahh!


Di antaranya 6 ketol henpon ni, yang nombor 3 dengan 6 aku beli guna duit sendiri. Tapi yang nombor 6 tu kakak tolong topup sikit. Fully guna duit sendiri yang nombor 3. Tapi dah kena copek dengan mat indonesia masa dalam komuter. Kurang asam betol! Jahat nak mampos sesuke hati copek aku. Sedih tau. Dah la beli sendiri henpon tu. Wuu.


Korang perasan tak, mostly henpon aku pernah guna ialah Sony Ericsson. Memang aku in love dengan henpon Sony Ericsson. Suggest la aku henpon jenama lain. Sebelah mata pun aku tak tengok dan takkan terpengaruh dengan pujukan. Apatah lagi nak jatuh hati. Bazir air liur korang je. Ehehe.


Korang punye henpon mesti lagi canggih manggih dari aku kan? Ada yang pakai iphone la, samsung Galaxy S la, memacam lagi le. Aku pun tak reti nak sebut. Maklum le tak pernah ambil tahu. Iklan pun tengok sekilas pandang je.


Entah kenapa la aku tak berminat. Mungkin sebab sifat kedekut aku yang melampau tu agaknye. Bagus jugak ade sifat kedekut ni eh. Tak membazir duit aku beli benda yang bukan-bukan dan tak bagi faedah pun kat aku. Dah nye aku guna henpon pun untuk sms dan calling je. Baik la guna henpon biase-biase je. Ye dak?


Sebenarnye, tak salah pun kalau nak gila gadget. Yang penting mampu dan gadget tu digunakan dengan sepenuhnye. Bukan sekadar membeli saje. Membazir namanye tu. Dah tahu takde kepentingan tapi galak jugak nak beli. Mengade betul. Saje nak eksyen dan menunjuk kat orang ke? Tak baik oo. Riak, takabur dan suka menunjuk-nunjuk tu sikap yang sangat hodoh oke. Ehehe. Tapi ada je orang yang jadikan hobi suka mengumpul gadget-gadget terkini  ni kan? Wahhh..kaya sungguh orang tu.



Bisik-bisik :: Korang jenis gila gadget tak? Selain henpon, gadget ape yang korang gila sangat-sangat?

7 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

  1. kalau aku tak gila langsung.
    pakai je apa yang boleh guna.

    phone?
    okk sem ni forst time aku beli fon sendiri. bila hujung sem takder duit rasa rugi sangat. dah la e2 second fon yang langsung macam tak guna. geram jekk!


    laptop? apa umi aku beli, guna jelaa. nak demand pon bukan duit sendiri. hehe.



    tapi fon aku prefer nokia la kot. sebab macam tahan sangat2. aku masih daun as my first daun. lama kan? haha.


    eh panjang lak. okbai!

    BalasPadam
  2. sony mmg best...leh dpt internet free

    BalasPadam
  3. disebabkan saye nih penganggur makanya saya bukan giler gadget. masa belajar dulu pun pakai henset 2nd hand je. hee. :D

    BalasPadam
  4. namee jenis gila gadget tp bila gadget dah banyak sgt dan over canggih...saya jadi macam dah tak gila. dah tak teruja sbb terlampau banyak n cepat sgt satu gadget got beaten by others. so, skang sy dah tak heran. hehe

    BalasPadam
  5. wahh.. bergadget gadget rupenye ye..

    BalasPadam
  6. JT stakat ni guna Nokia je. start guna henpon model 3315. skrg 5800XM. dah ok la henpon tu. tak payah nak iphone sangat kot. hehe..

    BalasPadam
  7. NO4. tu aku bagi kan...hahha

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan