Iklan tak berkualiti lagi banyak dari yang betul-betul berkualiti

malam ni rasa macam nak cakap pasal iklan2 yang ade kat tv la..boleh eh?? bukan nak mengkritik..tapi cuma nak bagi pandangan je..jangan pulak ade stesen tv mai saman aku..eh? silap2..syarikat pengiklanan la..hak3..perghh..bajet macam hebat sangat la kritikan ang sampai orang nak saman2 ang..kui3..


memandangkan aku ni boleh la dikatakan antu tv..tapi time weekend je la..time ari kerja slalunye tv yang tengok aku bile time malam aku nak ngadap tv..haha..bile aku tengah syok2 layan drama ke, cite hindustan ke..tengah part2 best..tetibe cut masuk pulak iklan..hoi..memang berangin angin la aku time tu..potong stim betul! dah la kalau iklan tu tak cukup 15 selagi tu la dok tayang iklan..dah la setiap minit iklan yang sama je..jemu ok! aku siap boleh wat kira2 lagi setiap minit time iklan tu brape iklan akan keluar..sebab tu aku leh cakap selagi tak cukup 15 selagi tu depa nak tayang iklan..berulang ulang..kadang2 siap boleh aku p berak ke sembahyang ke..iklan tak habes2 lagi..ish3..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


dulu aku pernah jugak cakap pasal iklan2 kat tv ni..yang first pasal iklan yang ade unsur2 18SX..dalam entri bertajuk iklan 18SX..pastu yang second iklan pasal makanan yang ade ciri2 18SX jugak..entri bertajuk iklan makanan pun dah lucah..nak baca klik je kat tajuk entri yang aku hi-lite tu ok..pastu pandai2 la angpa pikiaq sendiri betoi ke dak ape yang aku cuba luahkan tu..tapi kali ni aku nak cerita pasai iklan yang aku betul2 suke dan tak berapa nak suke..hehe..


first iklan dari Petronas setiap kali ade musim perayaan..raya cina ke, raya puasa ke, raya diwali ke, hari merdeka ke..memang best..tersentuh perasaan..kali ni aku tak tahu la Petronas dapat ke tak lagi hasilkan iklan berkualiti macam dulu2 tu sebab Allahyarhamah Yasmin Ahmad dah takde..orang cakap iklan tu hasil karya arwah..al-Fatihah buat arwah..


iklan kedua yang aku suke iklan susu..susu baby tu ek..jangan fikir pelik2 lak..kui3..ala, macam Enfagrow dengan Sustagen tu..susu keluaran MeadJohnson..iklan2 die memang superb! betul..aku suke iklan2 keluaran depa..sebab apa aku suke? sebab iklan tu menunjukkan pemikiran budak2 sangat bijak..yang paling aku kagum iklan yang depa main bola tu dengan yang die bagi talk tu..memang mantap..nampak bijak..tak caya p cari sendiri kat YouTube..aku malas nak attach kat sini..hoho..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


haa..ni nak masuk part iklan yang aku rasa tak berapa nak logik sket la..iklan sabun Dynamo..yang die test basuh stokin yang dicelup dengan kopi tu..ade ke p bandingkan Dynamo dengan sabun serbuk..hoi tukang buat iklan..Dynamo tu sabun cecair..yang sabun jenama X tu sabun serbuk..memang la tak sepadan resultnye..memang nampak sabun Dynamo la hebat..dari dulu2 punye iklan sampai la iklan sekarang ni sama je storyline..dok banding dengan sabun serbuk..ntah ape2 je..ingat aku bodoh ke tak nampak kebodohan iklan tu?? haishhhh..


iklan terbaru yang aku tak berapa nak suke sebab macam tak logik je ialah iklan coklat Cadbury..ala yang depa dok angkat2 kening ikut irama muzik tu...ahaha..aku rasa ramai kot yang suke iklan ni..tapi aku tak suke..serius aku tak suke..nak tahu kenapa?? sebab aku rasa macam takde kaitan je angkat2 kening tu dengan coklat Cadbury tu..macam iklan tangkap muat je aku rasa tau..takde motip..ahaha..sori la kepada mereka2 yang suke dengan iklan tu..hik3..


pastu iklan AXE deodoran semburan tu..aiyo..tahu la nak bagitau yang deodoran tu wangi sangat..ang pendek tak ensem pun pompuan leh tergoda bile terbau ang pakai deodoran tu..siap meliuk lentuk bontot depan ang cari henpon tak jumpa..ahaha..pastu siap buat beger genggam botol sos dengan aksi manja2 geram ketap2 bibir buh nombor tepon atas beger..hui..tak sesuai betoi..macam lucah sket tau..tapi aku suke pelakon iklan die..comel..ahaha..pompuan yang wat buger tu sangat comel ok..kui3..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


kalau nak cerita pasal iklan berlambak2 kot yang aku nak cakap..haha..suke beno nak mengkritik aku ni..takde la..bukan nak cakap kelemahan orang dalam pemikiran..tapi itu adalah pendapat aku sebagai penonton yang menonton iklan2 tersebut..mungkin orang lain suke iklan2 yang aku tak suke tu..masing2 ada pandangan tersendiri kan?? dan ini adalah pandangan aku dan luahan pendapat aku saje..jangan marah ar..hehe..


ok la..nak tido dah..lewat dah ni..dah kul 2 lebih..sok mahu kerja..nanti ngantuk2 lak kat tempat kerja..kerja masih banyak lagi yang tertangguh tu..huhu..semangat semangat!! gudnite semua..






bisik2:: iklan sekarang memang banyak yang tak best dan tak logik kan??


6 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

  1. Hik hik.. Baru cite psal iklan gak kat entry petang tadi.. Iklan Lifebuoy yang kuman kuman tu.. Ekekeke.. :p

    BalasPadam
  2. Haah, pelik tul iklan coklat yg angkat2 kening tu...tah ape motifnye tah..haha

    BalasPadam
  3. klan camtuh kat tv swasta ja.. kat rtm tiada tuu... huhu

    BalasPadam
  4. taktik melariskan barangan. camtulaaa.

    BalasPadam
  5. betul2 tv3 kalau ikan punya lah lama. adeyh geram kot. citer sejam tapi dah sebab ikan cite tu macam tengok cite setegah jam jer. baik tak yah. tp tu je lah cara diorang nk dpt income kan. hehe

    p/s:sorry yerr, lambat balas kunjungan..dah masuk sem ni macam busy sket. huhu. jgn lupa teruskan sokongan untuk HLN :)

    BalasPadam
  6. ha'ahkan cik sha..iklan makan pun nk blue2..pengaruh iklan luarlah nie...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan