Lagi lagi isu hamil anak luar nikah

pagi tadi masa on the way p tempat kerja aku terdengar berita dalam radio..16 remaja sekolah menengah di daerah Kuala Terengganu hamil..masih belajar dan setengahnye bakal hadapi peperiksaan besaq..PMR,SPM,STPM..ye la..baru tingkatan 3 hingga tingkatan 6..ish3..rosak anak2 dara laa ni..jap2..kat Kuala Terangganu?? alamak!! negeri bakal encik suami la..huhu..tapi die kat Kuala Berang..ooo..jauh tu..nasib baik dok kat hulu..hahaha..ok..berbalik pada cerita asal..memang aku terkesima la dengar berita tu tadi..aiyoyo..adik2 ku..ape la nak jadi dengan angpa ni..sedih aku dengar..


budak2 sekolah sekarang melampau lampau eh..pergi sekolah tak belajar betul2 ke?? depa ni nak ape je sebenarnye dalam hidup..haishhh..nak je aku pelangkung sekoq2..mak bapak hantaq p sekolah suh belajaq jadi orang yang berguna untuk masa depan sendiri nanti..ni tak..p menghancoqkan masa depan sendiri..akai p mana tak tau..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


aku dulu2 masa budak2 hingusan p sekolah memang tujuan nak belajaq..takde la cintan cintun bagai..orang ngorat pon aku buat derk je..(pehh..macam ade orang ngorat aku la konon..muke selekeh macam ape..perasan lebih..ahaha..) tapi memang betoi la statement aku tu..aku rasa kebanyakan yang sebaya dengan aku memang p sekolah nak belajaq sungguh2..kalau ade yang bercintan cintun pun tak banyak kot..selalu yang hot2 cantik2 je yang dok gile bercintan cintun time tu..muke selebet macam aku ni takde orang nak pandang memang struggle belajaq..ulat buku sungguh..ye dak??


lain betul dengan situasi sekarang ni..bukan setakat bercintan cintun je budak2 sekolah laa ni ha..bab2 atas katil yang hanya sah untuk suami isteri pun depa dah power weh..dasyhat betoi depa ni..tu yang sampai leh termengandung tu..dah tu malu nak tanggung p gugurkan lak..buang campak merata rata bayi yang tak berdosa lahir dari hasil dosa sendiri..ape ke bodoh piang sungguh la budak2 ni..


masa ang sedap buat tu ang tak pikiaq pulak..asyik je terbuai2 dibelai2..dah tu bile benih tercambah dalam perot ang tu mula nak gelabah bewak..pandai lak nak sorok perbuatan terkutuk ang tu..p bunuh lak janin yang terhasil dari hasil kerja projek ang buat tu..eii..nak je aku p bunuh ang sekali..baru ang tahu ape rasa die kot..sian kat baby tu tau..


cube ang pikiaq orang yang dah kahwin bertahun2 tak dapat anak lagi punya la sedih susah nak dapat zuriat..yang ang bile dah buat kerja haram tu dapat zuriat ang p bunuh lak..kalau takmau sekali pun tak payah la p buang..pakai akai tu sket..cukup2 la buat dosa besaq tu sekali..jangan la dok p buang lak..p tambah dosa..

kalau mak pak ang taknak terima ang..ang p la cari rumah2 pemulihan akhlak yang memang akan sanggup terima ang..dok kat situ..bina hidup baru..ubah diri jadi yang terbaik..menyesal dengan perbuatan ang tu..simpan elok2..lahirkan..kalau tak sanggup jaga bagi kat orang yang betul2 nak anak..berlambak2 orang sanggup amik bela anak ang tu..tak payah p buang2..



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


ari tu ada aku baca kesah kawan seorang blogger yang termengandung hasil perbuatan dosa dia dengan BF dia masa depa masih lagi bersekolah..tapi die kesal dengan perbuatan dia..walaupun BF dia takmau bertanggung jawab tapi dia jaga kandungan tu dan lahirkan, kemudian bela dengan baik anak dia tu..dia pekakkan telinga dengar hinaan orang..kata dia mulut orang memang tak boleh tutup..nanti depa dah penat depa senyap la sendiri..


orang macam ni aku lebih salute dari orang yang dok buang2 anak tu..dan yang paling aku salute mak bapak dia bagi sokongan moral kat die walaupun tahu anak depa dah buat salah besaq..bukan maknanye mak bapak die setuju dengan perbuatan terkutuk die tu..cuma mak pak die tahu anak depa ni dah kesal dan nak berubah..orang yang dah buat salah macam ni dan kesal dengan perbuatan die kite kena bagi sokongan dan panduan..baru la depa tak buat benda yang bukan2 lagi terok..


ntah la..benda ni walau dok heboh2 kat berita hari2 pun macam takde ape2 kesan pengajaran je kat anak2 muda..lagi menjadi2 je ada la..macam syok pulak hari2 kluaq dalam berita kot pada depa..sebab tu la aku nyampah nak dengaq berita..sebab hari2 mesti berita yang sama je depa dok cakap..ntah ape2 je..takde langsung yang berinformatif..hmm..


malas dah aku nak membebel hal ni..dulu pun aku pernah dah bebel pasai buang2 anak ni kot..dunia dah makin akhir zaman ni macam2 la yang berlaku..dalam al-Quran pun dah tertulis..tanda2 hari kiamat nak dekat antaranya ialah perzinaan akan berleluasa..mudah mudahan aku dan kawan2 aku yang lain dipelihara oleh Allah daripada perkara2 terkutuk ini..amin..


bisik2:: ok..aku nak sambung wat kerja balik..ni saje je nak hilangkan ngantok..^_^


Catat Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan