Akulah si jutawan yang comel itu

erkkk..masalahnya, ang comel ke cik sha oi?? *muntah* hahaha..takpe la..nama pun sesi berangan kan?? biaq la aku berangan tinggi melangit sket..kui3..eh2..awat tetibe aku ngaku aku si jutawan yang COMEL?? *comel tu kena besaq sket sebab nak menunjukkan yang aku ni memang perasan comel* wakaka..ape2 je la cik sha oi..intro pun dah melalut lalut..sila paham..aku memang suke membebel tak tentu hala dalam blog aku ni..hik3..


ok la..sebenarnye aku telah di tag oleh cik salina a.k.a gooseberries..die bagi aku 2 juta weh..mahu tak jutawan aku..tapi bukan bagi real2 la..uhuk3..setakat berangan angan je..meh la ikut aku angau sama2 eh..ngeh3..macam biaso kalo dah kena tag ni, kena la jawab soklan2 tag yang telah diberi..maap le aku nak merepek meraban sat..angpa layankan je la ye..





*soalan satu*
sape yang tag aku??


dah terang2 lagi tak payah nak suluh2..kat atas tu aku dah habaq cik salina a.k.a gooseberries yang tag aku..sungguh baik hati beliau sebab sudi share angan2 dengan aku nak dapat 2juta ni..ahaha..moh le kite bina angan2 sesame..(^_^)


*soalan dua*
tag kawan2 yang sudi nak berangan macam aku jugak..

memandangkan aku kan tamak dan kedekut..tak mau la aku share 2juta aku ni dengan sape2..ahaha..burok gile perangai..ala..aku kalau bab nge'tag' orang lain ni memang aku lomah lutut sket..jari menggigil2 je nak taip nama..kang kata aku pilih kasih..takmo ah..aku kan hati baik..kui3..sape2 yang baca sila la buat kalau anda rajin ye..ke takde menda nak update blog..boleh la jadi bahan benda alah ni nak update blog angpa..hik3..sekian..


*soalan tiga*
dah tag p jenjalan hebahkan satu dunia..


ahaha..merujuk kepada jawapan soalan dua..sape yang tersinggah blog aku ni dan terbaca..pastu otak ketandusan idea nak update blog..boleh la buat ye..sila2..aku bagi 2juta ni ha..takkan segan nak amik kot..ahaha..


*soalan empat*
agak2nye, ape la angan2 aku dengan duit 2juta aku dapat ni ye??


huishhh..mahu berpinar2 mata aku sat pastu aku koma seminit..hehe..kalau betul2 aku dapat 2juta ni..rasanye banyak menda aku boleh buat kot..aku nak renovate rumah mak, nak kahwin, nak simpan untuk masa depan aku n bakal anak2 (walaweh..anak2 tu..kui3..), nak bayaq utang PTPTN dgn utang motosikal, bagi2 sket kat adik,kakak n mak aku, bawak mak nek flight p haji, beli keta sebijik, beli rumah baru sebijik, sedekah amal jariah untuk masa depan akhirat aku nanti, buat bisnes la..ehehe..banyak gile list..cukup ke 2 juta ni?? ahaha..


*soalan lima*
camne nak dapat 2juta ni dalam dunia realiti??


senang je..rajin2 la menyimpan dan menabung..kui3..sempat ke nak nyimpan sampai 2juta?? kalau berusaha tak mustahil kan?? rajin bekerja dan cari pendapatan then pandai lak manage kewangan sendiri tentu takde masalah la..tu jalan yang susah sket dan kena berusaha..kalau nak jalan mudah..p je join mana2 rancangan realiti yang berlonggok2 kat Malaysia ni..pastu jadi la glamer..kaut semua anugerah..then leh la jadi jutawan..ape2 pun, pastikan anda punya bakat beso macam tok ti (CT nurhaliza) la ye..kalau tak sila jangan berangan..muahaha..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


habes sudah sesi berangan bersama cik sha..ahaha..soalan2 die sebenarnye aku ubah ikut sedap aku je..tapi sama la maksud soklan tu..nak soalan yang betul2 skema sila pergi ke blog cik gooseberries ye..hek3..


ape2 pun takde benda yang senang nak dapat buta2 kalau kita tak berusaha cari dan dapatkan..jangan cepat gelap mata bila dah berduit dan kaya..kekayaan wang ringgit tak menjamin kebahagiaan..lagi banyak duit lagi banyak dugaan dari anasir2 yang dengki dengan kita..sentiasa la bersyukur dengan setiap rezeki yang telah Allah kurniakan..Allah melimpahkan rezekinya pada mereka2 yang rajin berusaha..yang malas berusaha tu faham2 sendiri la..then jangan riak kalau hidup dah senang..kena ingat, kadang2 Allah uji kita dengan kesenangan sebab nak tengok sejauh mana iman kita nak sentiasa bersyukur padaNYA..


bisik2:: wang ringgit bukan lah segala galanya..tapi hidup di zaman sekarang ni semua pakai duit kan??

2 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan