Iklan makanan pun dah lucah

Aku tengok iklan makanan kat tv sekarang ni pun macam entah apa-apa je. Iklan yang keropok lurve dengan keropok yang lubang-lubang entah apa nama keropok tu aku tak ingat dah. Macam ada unsur-unsur kelucahan je. Ke otak aku ni yang 'biru mata hitamku' duk terjemah lain maksud di sebalik iklan tu? Wakaka..


Tapi aku serius la tak boleh terima iklan tu. Makanan tu weh. Cari la idea lain yang lagi kreatif nak buat iklan pun. Tak sesuai ok buat storyline iklan untuk makanan cenggitu. Heeeiii..entah apa-apa betoi la! Kreatif tak kena gaya. Kot ye pun nak nampak moden, beragak la sikit. Bebudak tengok apa depa pikiaq nanti oiii.


Haaa..yang ni jalan cerita untuk iklan keropok yang lubang-lubang tu. Sorang mamat ni pergi masukkan jari dia kat semua lubang yang dia jumpa. Sebab katanya, dia suka benda yang berlubang-lubang. Last sekali tunjuk kat sorang girl dengan muka cuak bila mamat ni sua jari konon nak pergi cucuk lubang yang paling dia suka. Macam lubang tu ada kat pompuan tu la. Rupa-rupanya lubang keropok.


Entah apa-apa je weh. Lucah ok bagi aku. Tambah-tambah bila asyik sebut lubang-lubang tu pastu ada subjek perempuan tu. Ayat dia lebih kurang macam ni.."Saya suka lubang. Semua jenis lubang. Bla..bla..bla..bla..(aku tak hengat yang skrip tengah2..ahaha). Tapi lubang ni yang paling saya suka.(fokus pompuan muke cuak terus p sua jari nak jolok2 then tunjuk kopok tu)"..dapat bayang??angpa pun pernah tengok kot..huh!!aku tak suke iklan tu..


pastu iklan kopok lurve yang terbaru ni..dok wat bunyi2 ghairah, keta dok bergoyang2 macam dok wat 'kerja' dalam kereta tu..pastu terkejut ade makhluk skodeng..pastu makhluk tu ngamuk2 bagi bocor tayar kereta..pastu ade 3 lagi makhluk dok beratur tunggu turn..ceit!!iklan makanan ape cenggitu weh??konon2 nama kopok lurve leh la wat storyline iklan ade unsur2 lucah eh??ni contoh iklan tu..




heiii..sape la yang bijak pandai wat storyline iklan untuk makanan macam tu..tercemar ok..tercemar..otak tak kreatif betoi..meh sini aku brainwash sket otak tu ha bagi jadi kreatif yang betul2 kreatif..hishhhh..marah betoi aku tau..tak suke tak suke!!


bisik2:: tak berjenis betul la iklan tv sekarang ni..boleh rosak minda tau..hurmmm..


11 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

  1. perasan jgk iklan nie lucah..tah pape kn??

    BalasPadam
  2. Janji dapat melekat apa yang disampai oleh iklan, itu motif diorang. Kalau tak ta ada sapa yang nak beli..hehe

    www.ismailnoh.com

    BalasPadam
  3. hahaha aku tak tgk..tp aku nak gelak dulu boleh? haha

    BalasPadam
  4. memang!menyampah dgn dua2 iklan tu,nak2 yg lurve,,
    aku macam "hah??motif??"

    BalasPadam
  5. dah xde idea sgt kot. tp camne diorg boleh luluskan ek iklan cmtu?

    BalasPadam
  6. kreatif tak bertempat ni nmenye. hampess~

    BalasPadam
  7. haha.. betol2x.. kesian kaum wanita sering dieksplotasikan..


    My latest entry : Aksi Kucing vs. Invisible Objects

    BalasPadam
  8. hihi agak la lucah,,

    tapi pikir positif ya

    BalasPadam
  9. tah hapa-hapa uncle tgk..first time tgk terus uncle ergambar apa yg diaorang sampaikan sekilas pasal sekss sebab asas buat iklan pun kearah tu gak..ini iklan bukan budak2 reka..orang tua yg reka..so jgn cari alasan kata "ehh ini iklan bukan berunsur seks" podah!!!

    yg tv pun satu hal gak..boleh lulus benda nih..lepas ni makin berlambak lah iklan2 sebegini dalam v//dah takde cara lain nak pikat penonton dan pembeli gamaknya.

    BalasPadam
  10. orang yang wat iklan tu dah kaji psikologi manusia. kena wat yang tertarikkk baru laku itu barang.

    BalasPadam
  11. betoii..iklan skrg tah pa2 la...geram ja tgk...ngeh3....budak2 tgk wat malooo jek..aiya..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan