Game tradisional VS game moden

hmmm..tetibe rindu zaman kanak2 dlu...bile ptg je..eh bkn ptg..tghari..tghari ktorg dh siap p kumpul ramai2 kat markas..hahaha..mcm poyo je..siap ade markas...tmpt ktorg melepak le..rumah kawan aku..kwsn umah die luas..siap ade garaj beso..kat situ la ktorg suke berkumpul sblm memulakan aktiviti2 berpaedah ktorg setiap ari..ngahaha..bile sume dh berkumpul...dh bhgi2 kumpulan...dh decide nk men ape...ktorg pun start la bermain dgn gumbira dan suke ati...mcm2 ktorg men..antaranya mcm aku list kt bwh ni...

men galah panjang..
men tuju selipar...men tuju guli...
men batu seremban..men tuju tutup botol...
men nyorok2..men aci ligan..men polis entri...
men patung2 kertas...men masak2..men kawen2...
men kt longkang tgkp anak ikan..
*padahal anak berudu..kah3..sian aku x knl ank ikan dgn ank berudu..hampes tul...
men cungkil kayu...
*ala yg korek2 lubang..pastu letak kayu..
pastu korg cungkil..bg die melambung tinggi2..nnt pihak lawan tgkp kayu tuh...thu x??xthu dh..

men ronders..
*ni mcm men sofbol kalo x slh aku..


wahh..byk main gile aku time kecik2 dlu...selagi mak aku x menjerit pgl balik jgn arap nk balik...smpai makan pun leh lupe kalo dh asek men sgt...men panas je keje smpai itam berkilat..ah..dlu msa kecik2 x kesah pun itam2 ni..jnji puas men..bukan ade org nk ngorat pon..hak3...skrg ni je ngade2...panas sket dh xleh..kang itam..sunblock pkai bertempek2 smpai tebal...takot itam...haha...ape2 je la...


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

pastu dh msuk tingkatan 1 men sukan2 lak...men bedminten..men bola jaring..men bola tampaq..men lumbe2 lari..*smpai kena kejo dgn ayam belanda...menatang 2 ingt nk men dgn die..ntah ape2 je..cesh...konon2 nk jd atlit sukan la...uwekk..haha..wahh..rindu gile sume kenangan tu...kenangan aku membesar kat berek polis PGA3 bidor perak..ntah cmne la kem tmpt aku membesar 2 eh...10 thun dh aku pindah dr sna...pas arwah abah meninggal terus pindah penang..dok kt umah yg arwah abah belikan tuk mak kt sini...membesar la aku dlm alam remaja kt penang...dr umo 16thn smpai dh beso pjg ni ha..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

haa..ckp psal men2 td..budak2 skang nih pndai ke men2 cmtu eh??aku tgk adik aku..*ank maksu aku yg mak aku amik jd ank angkat...balik je skolah mesti cri aku...


"kakak..buka komputer kat adik...adik nk men game..."

wah2...canggih manggih gile dak2 skang kan...men game online...aku time kecik2 dulu..jgnkn game online..komputer pun aku x kenal..haha..sian gile...tp budak2 skang bukan men hebat...game online..ps2..ps3..game kt pusat hiburan tuh yg ade lumbe2 keta..tembak2...mcm adik aku ni..kalo bw die kuar je konpom2 kena pegi c2..berhabis beringgit2 men kt situ...marah kang wat perangai..adoi...sabo je la...huh!!

mcm makin lupus je kan permainan kite time kecik2 dlu...mmg betul la..era globalisasi byk merubah hidup kita...sume2 2 tgl kenangan je la wat aku dan mereka2 yg membesar sezaman dgn aku...


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

panjang lak aku membebel2...haha...
ok la..nk titun dlu..len kali aku bebel2 lg..
nite2...zzzz....

1 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan